Instagram - kiedy publikować wpisy? - Przystanek Internet
publikacja i planowanie na instagramie

Instagram – kiedy publikować wpisy?

Z poprzednich wpisów dowiedziałaś się, że social media to doskonałe narzędzie do promocji swojej marki osobistej lub firmy.
Wiesz już, jak utworzyć konto na Instagramie oraz jak powinien wyglądać opis w bio.
A kiedy publikować wpisy, aby miały wysoki zasięg? Zapraszam do lektury dzisiejszego wpisu.

Kiedy publikować wpisy na instagramie

Social media są nieodłącznym elementem naszego życia, już nie tylko dla młodego pokolenia, coraz częściej zaglądają tam również osoby 50+. Media społecznościowe to skarb, gdzie możemy znaleźć szczerze zainteresowanych odbiorców naszych produktów i usług.
Dzięki telefonom komórkowym, kontakt do SM jest nieograniczony, zaglądamy tam o każdej porze dnia i nocy.
Kiedy więc publikować posty, aby trafiać do swoich odbiorców?

statystyki na instargamie – źródło twojej wiedzy

Według statystyk w 2021 roku w dni robocze użytkownicy najchętniej publikują posty w godzinach 11:00 – 13:00 oraz 19:00 – 21:00, natomiast w weekendy ruch jest odnotowywany przez cały dzień. W porach wieczornych użytkownicy często mają więcej czasu
na zaangażowanie i publikowanie treści.
W święta aktywność użytkowników również jest większa. Dlatego posty o większym znaczeniu warto publikować w dni wolne
od pracy. Po opublikowaniu wpisu najważniejsza jest pierwsza godzina, kiedy algorytm decyduje o tym, jaką ma on wartość.
Osoby obserwujące i ich reakcje decydują, czy publikacja w szybkim tempie zyska popularność. Ilość like’ów i komentarzy wpływa
na to, czy publikacja zostanie zaakceptowana przez algorytm.

Zarówno dzień, jak i godzina publikacji na Instagramie są ważne. Od nich zależy ile użytkowników ją zauważy i zaangażuje się w jej rozwój. Każda reakcja ma znaczenie. Im więcej czasu minęło od opublikowania wpisu, tym rzadziej będzie się on wyświetlał. Z tego powodu warto obserwować godziny, w których większa ilość naszych odbiorców jest aktywna.

Instagram oferuje własne narzędzie analityczne do sprawdzania statystyk. Statystyki Instagram Insights są darmowe, co z pewnością ułatwia analizę. Żeby mieć do nich dostęp użytkownik musi korzystać z profesjonalnego konta biznesowego. W tym celu należy odpowiednio je skonfigurować. Statystyki pozwalają sprawdzić takie informacje jak płeć, wiek i lokalizacja osób obserwujących,
a także określić godziny i dni, w których ich aktywność jest przeważająca.
Ważnym działaniem na Instagramie jest testowanie – można opublikować posty w różnych dniach oraz godzinach i później sprawdzić w statystykach, w której godzinie posty były wyświetlane najczęściej.

nie samą graFiką instagram żyje

Bez względu na to czy publikujesz na FB czy na IG ważne, by treść wpisów była dobrze przemyślana. Zdjęcia i grafiki powinny mieć wysoką jakość, ale równie ważny jest towarzyszący im tekst. Biorąc pod uwagę konkurencje, która czycha na naszych odbiorców pamiętajmy, że grafiką/zdjęciem przyciągamy uwagę, ale to treść posta i wielu kolejnych decyduje o tym, czy ten użytkownik pozostanie z nami na dłużej.

Znaczenie mają także użyte hashtagi, słowa powinny być odpowiednio dobrane i nie zawierać błędów.
Nawet bardzo dobry post sam się nie obroni, jeśli nie zostanie skierowany do odpowiedniej grupy docelowej, dlatego analizuj statystyki. Na ich podstawie można ustalić, o której godzinie najlepiej opublikować post, tak aby zobaczyła go jak największa liczba użytkowników.
No i nie zapominaj, statystyki warto sprawdzać systematycznie, mogą się zmieniać, choćby w zależności od strefy czasowej odbiorców, która czasami może być inna niż zazwyczaj.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Shopping Cart