W jaki sposób reklamować sklep internetowy? - Przystanek Internet
praca zdalna

W jaki sposób reklamować sklep internetowy?

Jesteś raczkującym właścicielem sklepu internetowego? Być może marzysz o internetowym biznesie, ale obawiasz się, że nie dotrzesz do dużego grona odbiorców? Świetnie trafiłeś, za chwilę dowiesz się w jaki sposób skutecznie rozreklamować swój biznes w sieci.
Poznaj dostępne rodzaje reklamy w internecie.

Od czego zacząć swoją obecność w Internecie?

Pierwszym krokiem jaki powinieneś podjąć, to zaznaczenie swojej obecności w sieci. Poza oficjalną witryną sklepu, istnieje wiele narzędzi którymi możesz posłużyć się przy promocji swojej marki. Warto zacząć od umieszczenia informacji kontaktowych w Google Moja Firma. Nawet jeżeli nie posiadasz siedziby stacjonarnej, twoja firma może pojawić się w wynikach wyszukiwania, a przecież
o to nam właśnie chodzi.

Social Media i co dalej

Najskuteczniejszymi narzędziami marketingowymi są w dzisiejszych czasach oczywiście media społecznościowe. Sama autorka niniejszego artykułu może przyznać, że o wiele częściej wyszukuje poszczególne firmy poprzez Facebooka i Instagrama, niż tradycyjne wyszukiwarki internetowe. Portale te – poprzez swoją mobilność, intuicyjność, i dostępność wszystkich informacji
w jednym miejscu – mają przewagę nad wyszukiwarkami. Dzięki systematycznemu umieszczaniu postów i zdjęć, klient czuje się poniekąd jakby był w bezpośrednim kontakcie z firmą. Wiele promocji czy kodów rabatowych dostępnych jest właśnie dla użytkowników tych portali, dzięki czemu klienci chętnie je obserwują. Im większa liczba obserwatorów, tym wyższa pozycja
w wyszukiwarkach (tym samym zwiększa się liczba potencjalnych klientów). Publikując estetyczne, interesujące i angażujące odbiorcę posty, zwiększasz szanse na rozpoznawalność w sieci.

Reklama płatna, ale jaka?

Poza nowoczesnymi narzędziami w postaci portali społecznościowych, warto postawić również na tradycyjną promocję internetową, taką jak reklamy displayowe. Są to treści promocyjne w postaci graficznej, takie jak bannery, pop-upy, czyli wyskakujące okienka lub reklamy pełnoekranowe. Bezsprzeczną zaletą jest ich widoczność, każdy użytkownik internetu spotyka się z nimi na co dzień, są one widoczne zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych. Aby skorzystać z opcji reklamy displayowej, najlepiej skontaktować się z siecią reklamową, która skojarzy twoją firmę z witrynami, które chcą udostępnić swoją przestrzeń.

Zapewne kojarzysz reklamy, które pojawiają się w prawej kolumnie, oraz u góry strony w wyszukiwarkach. To tak zwany SEM, czyli marketing w wyszukiwarkach internetowych. Działa na zasadzie reklamy, z tym że reklamodawca płaci wyłącznie wtedy, kiedy ktoś kliknie w jego reklamę. Reklama pojawia się w momencie, gdy potencjalny klient poszukuje konkretnych słów związanych z twoją branżą, dobierając słowa kluczowe. Ma to sens, prawda?

Działanie w marketingu internetowym wcale nie musi być ciężkim orzechem do zgryzienia, wystarczy zapoznać się z podstawowymi narzędziami służącymi promocji twojego biznesu. Wystarczy niewielki wkład, aby skutecznie się rozreklamować. Teraz już jesteś
w posiadaniu podstawowej wiedzy, aby skorzystać z tych narzędzi. Do dzieła!
A jeśli masz pytania lub wątpliwości skontaktuj się z nami, chętnie pomożemy rozwinąć Twój biznes w sieci!

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Shopping Cart