TikTok jako pasja i jako praca
TikTok to aplikacja, której ogromną zaletą jest możliwość udostępniania materiałów wideo, porównywalnych do teledysków muzycznych. Wiele użytkowniczek i użytkowników korzysta z TikToka dzieląc się swoimi pasjami z innymi osobami jednocześnie przy tym zarabiając. Społeczność TikTokerów stale rośnie. Najbardziej doświadczeni z nich podczas transmisji live są w stanie zarobić kilkaset dolarów nawet w przeciągu trzech godzin. W Polsce z TikToka korzysta obecnie około sześć milionów osób, a na świecie ponad pięćset milionów.
Jak zacząć tego typu aktywność? Istnieje kilka prostych trików, jednak pierwszym krokiem do działania na TikToku jest zebranie własnych, najciekawszych pomysłów. Metody zarabiania na serwisie możesz dobrać adekwatnie do własnego zapotrzebowania. Z pewnością przyjemne stanie się dla Ciebie czerpanie zysków z własnej kreatywności i twórczości. Wystarczy rozpocząć odpowiednie działania, takie jak sprzedaż i promocja produktów/usług. Warto zaznaczyć, że trend „TikTok made me buy it” stał się bardzo popularny i na pewno zostanie już w pamięci wielu użytkowniczek oraz użytkowników platformy.
Gifty na TikToku
Na platformie TikTok bardzo ważną rolę odgrywają transmisje live (na żywo). W ich trakcie obserwujący mają możliwość przekazywania dotacji/darowizn, które są określane jako gifty. Występują one w formie monet dodawanych na koncie autora/autorki transmisji, które później zamieniane są na diamenty oraz przekazywane w postaci gotówki na bezpłatny, elektroniczny portfel PayPal. Każdy gift posiada swoją własną wartość punktów, więc poszczególne gifty różnią się między sobą. Wypłaty można dokonać, gdy uzyska się co najmniej 10.000 punktów. Podczas wypłaty pobierana jest prowizja od zarobków użytkowniczki/użytkownika TikToka.
Bardzo istotna jest dbałość o interesujące treści i utrzymywanie stałego kontaktu z obserwującymi. Transmisje mogą być prowadzone przy obecności przynajmniej 1000 osób. Z tego powodu live’y powinny być urozmaicone i angażujące. Możesz wprowadzać także elementy trzymające w napięciu, lecz z umiarem. Aby docierać do nowych fanów i fanek warto również korzystać z platformy o charakterze reklamowym o nazwie AdsTikTok.com. Dzięki niej możesz szybko poszerzyć swoje zasięgi, a także nawiązać współpracę z interesującymi Cię firmami. AdsTikTok.com pod względem funkcji przypomina Google Ads.
Sprzedaż kont na TikToku
Na TikToku można sprzedawać konta. Aby realizować takie działania warto posiadać znajomość ustawień technicznych serwisu i jego algorytmu, a także mieć doświadczenie w zbieraniu obserwujących i publikowaniu treści, które szybko zdobywają popularność. Konta można tworzyć na potrzeby firm, które chcą zwiększać swoje zasięgi oddziaływania, promując produkty i usługi. Współpraca z takimi markami może być bardzo owocna i satysfakcjonująca.
Kampanie reklamowe na TikToku
Kampanie reklamowe możesz tworzyć na serwisie z myślą o firmach, które będą zainteresowane współpracą. Początkowo możesz zacząć od działań dedykowanych jednej marce, z czasem rozszerzając swoją działalność. Warto, abyś poświęciła czas na znalezienie uczciwej firmy, robiąc odpowiednią selekcję, mając przy tym do wyboru zarówno mniejsze, jak i większe organizacje. Kieruj się zasadą, że najważniejsza jest jakość.
Zarządzanie kontem firmowym na TikToku
Ciekawym sposobem na zarabianie na TikToku jest zarządzanie kontem firmowym. Będzie do tego potrzebna wiedza z zakresu marketingu internetowego. Zarządzając kontem tego rodzaju należy kształtować i dbać o pozytywny wizerunek danej firmy oraz kierować jej rozwojem. Do Twoich zadań będzie należeć m.in. tworzenie treści viralowych i utrzymywanie dobrych relacji z fankami/fanami. To odpowiedzialne stanowisko, ale dające dużo spełnienia.
Współpraca z wybraną przez Ciebie firmą musi opierać się na wzajemnym zaufaniu. Aby rozpocząć taką aktywność musisz zadbać o promocję własnej osoby. Często przydatne bywa też portfolio. Możesz również zacząć od pomocy nowym użytkowniczkom i użytkownikom w prowadzeniu konta, dzieląc się własnym doświadczeniem i przekazując wskazówki.
Influencing na TikToku
Drogą do influencingu może być początkowo trendsetting, czyli osobiste kreowanie trendów. Technika, jaką jest influencing polega na promocji usług lub produktów wybranej firmy na TikToku w trakcie prowadzonej przez Ciebie transmisji na żywo. To sposób na zarabianie dla bardziej doświadczonych oraz popularnych użytkowniczek i użytkowników. Informacji o możliwościach podjęcia takiej formy aktywności możesz szukać w dziale udostępnionym na TikToku-Kontakt/Kariera/Reklama. Warto, abyś promowała te usługi i produkty, które są zgrane z Twoim własnym contentem (treściami) i z których sama chętnie byś korzystała. Nie stosuj nachalnych reklam.
Prowadzenie TikToka w celach zarobkowych na początku może okazać się pewnym wyzwaniem. Z czasem możesz jednak zyskać doświadczenie, które będzie również cenne dla przyszłych użytkowniczek i użytkowników, a najbardziej-dla Ciebie samej.