Książki biznesowe o social mediach - Przystanek Internet
dziewczyna czytająca ksiązkę

Książki biznesowe o social mediach

Dlaczego warto czytać książki na temat mediów społecznościowych?

Oprócz tego, czego indywidualnie można się nauczyć w praktyce korzystając z social mediów, warto sięgnąć też po książki na ich temat. Dzięki temu spojrzysz na media społecznościowe w szerszej perspektywie. Pewne mechanizmy oraz zjawiska są trwale wpisane w świat social mediów. W dalszej części artykułu przeczytasz o kilku interesujących książkach na temat mediów społecznościowych, z którymi warto się zaznajomić. Można powiedzieć, że „kto czyta, nie błądzi”.

1. „Wielka czwórka. Ukryte DNA: Amazon, Apple, Facebook i Google” (Scott Galloway)

Jeśli planujesz prowadzić biznes lub już to robisz – ta książka może być dla Ciebie drogowskazem. W publikacji przeczytasz m.in. o strategii działania Facebooka i innych gigantów biznesowych, niezawodnych reklamach i metodach ochrony przed szkodliwymi praktykami social mediów wobec użytkowników/użytkowniczek. Autor naświetla też błędy popełniane przez pracowników/kierowników wielkich przedsiębiorstw.

2. „Social Media to ściema” (B. J. Mendelson)

B. J. Mendelson opisuje w książce w sposób krytyczny zjawiska zachodzące w mediach społecznościowych. Przekonuje, że istotna jest wiedza również z innych dziedzin, by skutecznie posługiwać się social mediami. Pokazuje, w jaki sposób warto rozwijać swój biznes, jakich narzędzi warto używać, by nawiązywać długotrwałe więzi z klientami/klientkami i jak wykorzystywać możliwości Internetu oszczędzając przy tym pieniądze. Skłania do refleksji.

3. „Skuteczne social media: prowadź działania, osiągaj zamierzone efekty” (dr. Anna Miotk)

Dr. Anna Miotk to profesjonalistka w dziedzinie mediów społecznościowych i digital marketingu. Miałam przyjemność uczestniczyć w prowadzonych przez nią warsztatach. W 2013 roku ukazała się jej książka „Skuteczne social media: prowadź działania, osiągaj zamierzone efekty”. W 2017 r. pojawiło się jej drugie wydanie. Autorka przedstawia w niej, w jaki sposób podchodzić do badania efektywności działań z zakresu social mediów. Definiuje też jak powinna wyglądać współpraca między agencją, a klientami/klientkami. W nowym wydaniu znajdziesz przykłady oryginalnych kampanii, w których posłużono się właśnie mediami społecznościowymi. Przeczytasz o sukcesach organizacji, firm i instytucji publicznych, które mogą okazać się dla Ciebie inspirujące.

4. „Zrozumieć Social Media” (Artur Roguski)

Artur Roguski jest wykładowcą oraz autorem bloga whysosocial.pl. W swojej książce opisuje m.in. zjawiska i zagrożenia powiązane z korzystaniem z social mediów. Przedstawia procesy z punktu widzenia użytkowników/użytkowniczek. Zrozumienie potrzeb klientów i klientek jest w końcu kluczowe dla osób prowadzących swoje firmy online.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

I accept the Terms and Conditions and the Privacy Policy

Shopping Cart