Social media jako narzędzie marketingowe - Przystanek Internet
kobieta i chłopiec z tablicą ogłoszeń

Social media jako narzędzie marketingowe

Zalety korzystania z mediów społecznościowych w marketingu internetowym

Media społecznościowe mogą być wykorzystywane do promocji własnego biznesu online. Posiadają sporo zalet. Można tu wymienić szybkość posługiwania się nimi, zwiększanie zasięgu oddziaływania, budowanie pozytywnego wizerunku marki, możliwość stałego monitorowania wyników, tworzenie sieci klientów i klientek, którzy mogą polecać firmę i jej usługi dalej, innym osobom.

Social media nieustannie się rozwijają. Często wprowadzane są w ich obrębie dodatkowe funkcje, co także może przełożyć się na wzmocnienie pozycji prowadzonego biznesu. A także na większą motywację do działania zarówno po stronie przedsiębiorców/przedsiębiorczyń, jak i klientów/klientek.

Dlaczego promocja w social mediach jest tak ważna?

Większość firm korzysta w swojej praktyce z marketingu online. To właśnie dzięki korzystaniu z mediów społecznościowych można w szybki i przyjemny sposób zwiększać pole oddziaływania firmy, zdobywając uwagę użytkowników i użytkowniczek. To wygoda zarówno dla jednej, jak i drugiej strony. Zamówienia produktów czy usług przez Internet to codzienność. To zarówno teraźniejszość, jak i przyszłość, ponieważ nie wrócimy już do czasów bez technologii.

Media społecznościowe umożliwiają publikowanie linków/zdjęć/filmików dotyczących prowadzonego przez Ciebie biznesu. Pozwalają na obustronną komunikację i bezpośredni kontakt z Twoimi klientami/klientkami, jak i również z innymi firmami.

O czym warto pamiętać?

Należy zawsze pamiętać o tym, by posty i inne aktywności w mediach społecznościowych były publikowane na bieżąco. Na wartościowe wyniki wpływa stały monitoring działań (także ze strony użytkowników i użytkowniczek). Kluczem do sukcesu jest też kreatywność. Aby zachęcać klientów/klientki możesz organizować konkursy. Zastanów się, jakie treści chcesz przekazywać i jakiej grupie odbiorców/odbiorczyń. Odpowiednio prowadzone i aktualizowane fanpage w social mediach mogą przynieść Ci wiele satysfakcji. Korzystaj z przemyślanych hashtagów, ponieważ to one pozwolą na wyszukanie Ciebie i Twojego biznesu.

Sprawdzona strategia marketingowa – video marketing

W Internecie bardzo duże znaczenie mają formy wizualne. Video marketing polega na tworzeniu treści wizualnych i zarządzaniu stronami, na których są one publikowane. Użytkownicy i użytkowniczki mogą posiadać różne rodzaje pamięci (na przykład wizualną lub słuchową). Video to dla nich ciekawa propozycja. Najpopularniejsze media społecznościowe umożliwiają udostępnianie filmików, które są świetnym przekazem i jednym z narzędzi służących aktywnemu marketingowi. Uzupełnieniem form graficznych zazwyczaj jest słowo, ale to często obraz zajmuje kluczowe miejsce w komunikatach. Z kolei prowadząc transmisje online na żywo stwarzasz okazję do tego, by klienci i klientki zobaczyli Cię w bardziej „namacalnej” wersji. Żywa interakcja z nimi jest bardzo ważnym zabiegiem.

Marketing poprzez prowadzenie bloga

Pisanie bloga z sercem i wyczuciem, odpowiednim nastawieniem też może zaowocować zwiększeniem liczby Twoich klientów i klientek. Blog stwarza obecnie nieograniczone możliwości i jego posiadanie jest standardem dla większości firm. W jego obrębie można publikować treści różnego rodzaju: artykuły, grafiki, jak i również video. Na blogu można umieszczać szczegółowe opisy usług i produktów oraz rozwinięcia wypowiedzi, które pojawiły się na przykład w innym kanale komunikacji. To właśnie blog umożliwia pogłębianie tematów dotyczących firmy. Pozwala też na poruszanie treści, które nie zostały opublikowane w żadnym, innym miejscu. Aby blog był wartościowy powinien być prowadzony w przemyślany i kreatywny sposób. Pisząc go można też nawiązać relacje z innymi blogerami, którzy mogą stać się dla Ciebie inspiracją i podzielić się z Tobą doświadczeniem.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Shopping Cart