Najlepsze praktyki w content marketingu - Przystanek Internet

Najlepsze praktyki w content marketingu

Czym jest content marketing?

Content marketing to zespół działań zmierzających do tworzenia długotrwałych, wartościowych relacji poprzez dostarczanie odpowiednich treści. Charakteryzuje się regularnością w ich tworzeniu i publikowaniu, co ma na celu zwrócenie uwagi określonej grupy klientek i klientów. Content marketing składa się więc z tworzenia, dystrybucji i promocji treści. Teksty i elementy wizualne w content marketingu muszą być wystarczająco atrakcyjne i wartościowe. Powinny być zaplanowane z wyprzedzeniem.

Content marketing można porównać do marketingu wirusowego, ponieważ stosując go, twórcy treści dążą do zdobycia zaufania, lojalności i zaangażowania jak największej liczby klientek i klientów. Próbują wówczas zmotywować ich do zakupu produktów i usług. Content marketing można stosować zarówno w wersji offline, jak i online.

Jakie formy przekazów można znaleźć w content marketingu?

Możliwy wybór treści jest bardzo szeroki. Content marketing wykorzystuje się na przykład przy pisaniu blogów firmowych, recenzji, poradników, a także przy tworzeniu opisów produktów, grafik, wykresów, webinarów, filmików, prezentacji, różnych treści specjalistycznych.

Dystrybucja tekstów nie jest skomplikowana i także istnieje sporo kanałów, przez które można je dostarczać. Bardzo popularne są posty w mediach społecznościowych, ciągle rozwija się też rynek e – booków, chętnie korzysta się z newsletterów i mailingu. Wystarczy dostosować wybrany kanał do charakteru prowadzonej działalności oraz charakterystyki wybranej grupy klientek i klientów.  Warto zaznaczyć, że content marketing jest związany z SEO. Zauważalne jest w nim linkowanie wpływające na pozycję strony w wyszukiwarce.

Jakie narzędzia wykorzystuje się w content marketingu?

Najczęściej wykorzystuje się materiały PR, interaktywne (na przykład aplikacje i gry), kontekstowe (m.in. raporty, sondaże, wydarzenia), mailingowe (na przykład katalogi i newslettery), materiały przeznaczone na social media (na przykład posty, memy, blogi).

Jakie praktyki w content marketingu są najskuteczniejsze?

Najbardziej wartościowymi praktykami są działania promocyjne w mediach społecznościowych, publikowanie artykułów na oficjalnych stronach firmowych i tworzenie autorskich filmików. Odbiorcy/odbiorczynie treści zwracają szczególną uwagę na elementy wizualne, które zapamiętują jeszcze lepiej niż słowo pisane. Dlatego warto poświęcić czas formom graficznym, dobraniu odpowiednich kolorów i kształtów, estetyce. Filmiki stwarzają okazje do zaprezentowania swojego wizerunku, produktów oraz nawiązania jeszcze głębszego kontaktu z klientkami i klientami. Dzięki nim można łatwo nakreślić, w jaki sposób należy obsługiwać czy naprawić dany przedmiot z oferty sprzedażowej.

Jakie są zalety content marketingu?

Niewątpliwie największymi zaletami content marketingu są zwiększenie zasięgu w wyszukiwarce Google, wzbudzanie zaufania klientek i klientów, a także wzrost ruchu na stronie internetowej. Stosując content marketing uzyskuje się większą ilość leadów. Wszystkie wymienione efekty mają znaczenie dla wizerunku firmy, który przy content marketingu postrzegany jest coraz bardziej pozytywnie.

Jakie są strategiczne działania w content marketingu?

Prowadząc skuteczny i świadomy content marketing należy przestrzegać kilku zasad. Już na samym wstępie określ swój cel i zakres czasu, w którym chcesz go osiągnąć. Celów oczywiście może być więcej niż jeden, a wśród nich na przykład zwiększenie ruchu na Twoich stronach internetowych. Pamiętaj, że treści powinny być dopasowane do Twojej grupy docelowej. Możesz chwycić długopis, wziąć kartkę i zapisać, jaka ma być dana grupa.

Dbaj o dystrybucję treści, które tworzysz. Możesz do tego użyć bloga, Google Ads, newslettera i social media. Planuj wcześniej, jakie treści chcesz stworzyć i pamiętaj o tym, że zawsze muszą być wysokiej jakości. Planując, zastanów się, jaki content jest interesujący dla Ciebie samej i przygotuj analizę słów kluczowych, które warto wykorzystać. Artykuły SEO nie powinny być zbyt krótkie i muszą być odpowiednio sformatowane. Stosuj takie elementy, jak m.in. przyciągający tytuł, wyodrębnione nagłówki, akapity i linkowanie wewnętrzne. Oczywiście teksty muszą być czytelne i poprawne gramatycznie. Odpowiednie pozycjonowanie treści jest bardzo ważne. Dodatkowo warto przyjrzeć się narzędziom content marketingowym, służącym tworzeniu i analizie treści. Polecane narzędzia to m.in. Google Docs, Loom (wtyczka do Chrome’a), Canva, BuzzSumo, Senuto, Google Analytics i SEMSTORM.

Regularnie monitoruj i analizuj działania z zakresu content marketingu, ponieważ to bezpośredni sposób na udoskonalanie ich w przyszłości. Obserwuj zachowanie swoich klientek i klientów. Odpowiadaj na każdy, zamieszczony w mediach społecznościowych komentarz.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Shopping Cart