1. Buduj reputację wykorzystując opinie klientów
Opinie Twoich klientek i klientów mogą okazać się drogowskazem w planowaniu dalszych działań w firmie. Mogą też prowadzić do zbudowania pozytywnego, wyrazistego wizerunku Twojej marki. Możesz posługiwać się nimi jako dowodem społecznym. Dobrym rozwiązaniem będzie udostępnianie na Twoich stronach internetowych wszystkich, przyjaznych opinii klientek i klientów odnośnie oferowanych przez Ciebie produktów i usług. Takie opinie mogą zachęcać inne osoby do podejmowania aktywności.
2. Stale badaj zapotrzebowanie swoich klientów na produkty i usługi
Z pewnością rozwój firmy jest dla Ciebie priorytetem. Aby dany rozwój przebiegał na jak najwyższym poziomie warto, abyś stale monitorowała zapotrzebowanie klientek i klientów na Twoje produkty i usługi. Umożliwiaj im zostawianie komentarzy w mediach społecznościowych oraz wypełnianie ankiet i bierz je pod uwagę doskonaląc własną ofertę. Pomysły klientek i klientów mogą stanowić dla Ciebie świetną inspirację. Jak zachęcić innych do zaangażowania? Bardzo dobrym rozwiązaniem jest zaproponowanie na wstępie darmowych próbek Twoich produktów.
3. Organizuj wartościowe szkolenia dla pracowniczek i pracowników
Warto regularnie organizować szkolenia na temat obsługi klientów, technik sprzedażowych, zasad SEO czy zasad negocjacji. Dbaj o dobre relacje ze współpracowniczkami i współpracownikami. W odpowiednim czasie rozwiązuj każdy pojawiający się konflikt. Dziel się własną wiedzą i korzystaj z wiedzy innych osób.
Szukaj nowych rozwiązań biznesowych. Wzbudzaj pozytywne emocje i skojarzenia dotyczące Twoich produktów czy usług, ale oczywiście kieruj się zdrowym rozsądkiem. Pogłębiaj wiedzę na temat psychologii w biznesie. Książki to także baza wiedzy, gdzie znajdziesz pomocne wskazówki.
4. Rozważnie wybieraj kanały promocji i bądź aktywna w social mediach
Internet i media społecznościowe to doskonałe miejsca na promocję. Zakupy online stały się bardzo popularne. Aby klientki i klienci chętniej korzystali z zakupów w Twoim sklepie internetowym nie wymagaj od nich rejestracji przed ich rozpoczęciem. Stosuj również intuicyjną nawigację oraz zachęcające elementy wizualne. Możesz także proponować dołączanie do programu lojalnościowego.
Dbaj o swoją aktywność w social mediach, czyli m.in. regularnie publikuj treści i stosuj reklamy. Umożliwiaj klientkom i klientom korzystanie z wersji mobilnej Twoich stron internetowych. Każda strona musi być usprawniona pod względem technicznym. Informuj na bieżąco o wszystkich promocjach i nowościach, które wdrażasz lub planujesz wdrożyć.
Korzystaj ze specjalnych narzędzi internetowych. Istotną umiejętnością jest zwiększanie ruchu na firmowej stronie internetowej. W tym celu zamieszczaj reklamy (w tym reklamy widoczne w wyszukiwarce i sponsorowane, na przykład na YouTube) oraz artykuły gościnne. Korzystaj też z SEO. Do promocji możesz wykorzystać takie serwisy jak Instagram, LinkedIn, Facebook, Twitter, TikTok. Warto używać na przykład Facebook Ads czy LinkedIn Ads.
Organizuj live’y, podczas których odbiorcy będą mieli okazję jeszcze lepiej poznać Ciebie i Twoje produkty lub usługi. Skutecznym sposobem na aktywną sprzedaż jest także organizacja kampanii Google Ads. Korzystaj z wizytówki Google, by Twoja firma była widoczna i rozpoznawalna.
Generuj leady, czyli kontakty do potencjalnych klientek i klientów. W tym celu stosuj landing page-stronę do kolekcjonowania leadów. Możesz rozpocząć też współpracę z blogerkami/blogerami i influencerkami/influencerami.
5. Ogólne zasady zwiększania sprzedaży
Możesz korzystać z wielu narzędzi, żeby zwiększyć sprzedaż. Pamiętaj jednak o uniwersalnych zasadach, które pomogą uzyskać oczekiwane efekty. Znajomość samych narzędzi i technik nie wystarczy, jeśli zabraknie wiedzy psychologicznej i zdrowego podejścia. Regularnie badaj potrzeby swoich klientów i klientek. Zastanów się, dla jakiej grupy odbiorców mają być przeznaczone Twoje produkty. W jaki sposób możesz rozwiązywać ich problemy. Stosuj content marketing, umieszczając odpowiednie treści, według zapotrzebowania swoich odbiorców.
Obsługa klientów w Twojej firmie powinna być na jak najwyższym poziomie. Pracuj nad jakością swoich produktów i usług. Miej na uwadze opinie Twoich odbiorców. Regularnie odpowiadaj na komentarze zamieszczane w social mediach, prowadząc aktywny monitoring i komunikację. Bardzo ważna jest empatia. Dzięki niej możesz szybko odpowiadać na potrzeby swoich klientek i klientów.
Pozostań ze swoimi klientkami i klientami w stałym kontakcie. Dzięki temu już po pewnym czasie zauważysz, że chętnie do Ciebie wracają i polecają innym. Wykorzystaj najlepsze cechy własnego charakteru oraz kreatywne pomysły (zarówno własne, jak i innych). Jednym z nich może być łączenie produktów w zestawy ustalając korzystniejszą cenę niż za pojedynczy produkt. Stosowanie zniżek też może przynieść duże korzyści.