Jak stworzyć profesjonalną grafikę? - Przystanek Internet
Kobieta tworzy grafikę

Jak stworzyć profesjonalną grafikę?

Zastanawiasz się, jak stworzyć profesjonalną grafikę pomimo braku wykształcenia w tym kierunku? W obecnych czasach to naprawdę nic trudnego. Internet jest pełen różnych narzędzi, z których można skorzystać całkowicie za darmo i nawet przy braku umiejętności graficznych. Na początku, warto się zastanowić, czy chcesz tworzyć swoje ilustracje od zera, czy jednak wolisz zacząć od dostępnych szablonów.

Jako początkująca w tej dziedzinie osoba, możesz zacząć od narzędzi, które udostępniają ogrom różnych szablonów. Są to takie programy jak Canva, Crello czy Stencil. Wszystkie te aplikacje są bardzo intuicyjne i łatwe w obsłudze, więc tworzenie własnych grafik będzie tylko przyjemnością. Wyżej wymienione narzędzia mają wersje płatne i bezpłatne, ale myślę, że spokojnie biblioteka opcji bezpłatnych jest jak najbardziej zadowalająca.

Jak korzystać z udostępnionych szablonów?

Zanim wybierzesz konkretny szablon, upewnij się, czy jest on darmowy. Zazwyczaj płatne wzory są od razu zaznaczone — przykładowo w Canvie jest to mała korona.  Jak już znalazłaś szablon, który Ci się spodobał, to po wejściu w edycję, możesz z nim robić wszystko, co Ci się tylko wymarzy. Możesz na grafice zmieniać kolory, czcionki, ustawienie konkretnych elementów, ale także i kolory tych elementów. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby usunąć to, co Ci w danym szablonie przeszkadza oraz dodać element, na którym Ci zależy. Korzystanie z szablonów, na początku swojej przygody z grafikami jest bardzo pomocne. Raczej nie przydarzy Ci się niemoc twórcza, no bo jak, mając do dyspozycji tysiące różnych propozycji. Dzięki szablonom zobaczysz, jakie są trendy, co do czego pasuje i może zainspirują Cię do stworzenia całkowicie własnej grafiki.

Czy ważne jest odpowiednie ułożenie elementów?

Tak, jak najbardziej. Grafika, którą tworzysz na swoje Social media, powinna być prosta, ale i jednocześnie powinna zwracać na siebie uwagę. Bałagan na obrazku może rozpraszać odbiorcę, a to może prowadzić do jej odrzucenia i w konsekwencji wyjścia z Twojej strony. Zastanów się, co jest najważniejszym elementem na Twojej grafice i postaraj się go ładnie wyeksponować. Możesz też podejrzeć, jak działa i tworzy Twoja konkurencja. Oczywiście kopiować nie wolno, ale może nadejdzie odrobina weny i stworzysz swoją oryginalną grafikę.

Czy rozmiar ma znaczenie?

Ponownie odpowiem, że tak. Zanim rozpoczniesz projektowanie, sprawdź, jaki jest w tej chwili wymiar zdjęć i grafik na portalu, na którym publikujesz. Część może się pokrywać, jak na przykład relacje na Facebooku i Instagramie (obie mają wymiar 1080 x 1920 px), to grafika kwadratowa już się różni (Facebook ma 1200 x 1200 px,, natomiast Instagram 1080 x 1080 px). Dlatego polecam Ci dokładne sprawdzenie tych wymiarów, jeszcze przed rozpoczęciem pracy, aby później nie było przykrych niespodzianek.

Podsumowanie

Dzięki darmowym programom i szablonom każdy jest w stanie zrobić przyciągającą wzrok i wyróżniającą się grafikę. Jeśli tworzysz content dla swojej marki, pamiętaj, aby był on spójny ze sobą, zawierał wybrane przez Ciebie kolory i czcionki i nie zapomnij też o dołożeniu swojego logo. Natomiast jeśli chcesz się dowiedzieć więcej czy możesz wykorzystywać wszystkie „bezpłatne” zdjęcia i grafiki dostępne w Internecie to zachęcam do obejrzenia Live’a na moim Instagramie.

Powodzenia!

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Shopping Cart