Jak sprzedawać konsultacje online? - Przystanek Internet
opinie naffy Weronika Modzelewska

Jak sprzedawać konsultacje online?

Post powstał we współpracy z platformą naffy.io i zawiera linki partnerskie (afiliacyjne).

Sprzedawanie konsultacji online jest coraz bardziej popularne w dobie rosnącej liczby nowych firm, które poszukują wsparcia w prowadzeniu swojego biznesu oraz możliwości, które daj nam sieć. Jest to też jedna z łatwiejszych do wprowadzenia ofert pod względem nakładu czasu, który musisz poświęcić na przygotowanie, np. w stosunku do kursu online.

Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci lepiej sprzedawać swoje usługi konsultacyjne w sieci:

  1. Określ swoją niszę – zdecyduj, w jakim zakresie i obszarze chcesz oferować swoje usługi i skoncentruj się na nich. To pozwoli Ci lepiej dopasować tematy i przebieg takich spotkań do klientów. Im więcej czasu poświęcisz na poznanie swojej grupy docelowej i poszczególnych person, tym łatwiej będzie Ci to sprzedawać i komunikować, bo będziesz wiedziała, jakie są ich bolączki i problemy, które możesz rozwiązać na konsultacji.
  2. Przygotuj ofertę – Zastanów się, w jakim zakresie masz wystarczającą wiedzę, żeby zacząć doradzać i pomagać klientom na indywidualnych spotkaniach. Przeanalizuj swoje doświadczenie, wiedzę i sytuację na rynku i określ cenę za jedno spotkanie. Dobrze jest przygotować pakiety takich spotkań, które będą cenowo korzystne dla Ciebie i klienta. Sprawdź też jakie ceny i warianty ma konkurencja, żeby wiedzieć, jak wygląda obecna sytuacja na rynku w Twojej branży.
  3. Wybierz narzędzie – do sprzedaży konsultacji nie potrzebujesz nawet własnej strony czy sklepu, bo wszystkie potrzebne funkcje znajdziesz w zewnętrznym narzędziu. Ja ze swojej strony polecam platformę Naffy.io, na której możesz w łatwy sposób
    skonfigurować swoje spotkania i ofertę, ustalić dostępność, zintegrować z kalendarzem i włączyć płatności. Później pozostaje tylko udostępnić link klientom i cieszyć się z umówionych spotkań!

W Naffy nie musisz martwić się o koszty, bo płacisz tylko prowizję do sprzedanych przez Naffy produktów, bez kosztów stałych. Tutaj możesz zobaczyć, jak wygląda taka strona do umawiania konsultacji:
https://www.naffy.io/weronika-modzelewska/konsultacja-marketingowa-50-min


A jeśli później będziesz chciała się rozwijać i tworzyć kolejne produkty cyfrowe: ebooki, kursy, subskrypcje, itp to nadal możesz to robić w Naffy i mieć wszystko w jednym miejscu! 🙂

Poniżej na filmie możesz zobaczyć jak skonfigurować konsultację w Naffy:

  1. Zadbaj o promocję – wykorzystaj popularne platformy społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram LinkedIn czy Twitter, aby dotrzeć do swoich potencjalnych klientów i promować swoje usługi. Zacznij też budować swoją bazę kontaktów, którą będziesz mógł wykorzystywać do promocji swoich usług.
  2. Regularnie komunikuj – w sprzedaży ważne jest to, żeby pokazywać się naszym klientom i potencjalnym klientom regularnie, nie tylko wtedy, gdy jest kampania czy szczególny sezon, ale też na co dzień publikując, co robisz i jak pracujesz. Pamiętaj, że Twój klient może być na różnym etapie i czasem trzeba więcej popracować. Nie każdy kupi od razu, niektórzy będą potrzebowali do tego tydzień, miesiąc lub nawet kilka. Dlatego ważne jest, żeby pokazywać się regularnie z ofertą.
  3. Chwal się opiniami i wynikami – dobrym sposobem na podniesienie sprzedaży jest pokazywanie opinii i wyników Twoich klientów. Oprócz tego, że mają duży potencjał wizerunkowy, mogą też realnie wpłynąć na zakupy innych. Działa tu tzw. social proof, czyli po polsku społeczny dowód słuszności. Polega na tym, że ludzie przy wyborze i zakupie sugerują się opiniami innych. Dlatego poproś swoich zadowolonych klientów o pozytywne opinie, które będą działać jako rekomendacja dla innych potencjalnych klientów. Jeśli się zgodzą, poproś koniecznie o opinię w formie wideo, bo aktualnie to one są najskuteczniejsze. Ciekawostka: Według Raportu E-commerce w Polsce 2022 aż 43% ankietowanych wskazało, że opinie stanowią kluczowy czynnik w ocenie wiarygodności.

Sprzedawanie konsultacji online wymaga włożenia wysiłku w budowanie swojego wizerunku, ale jeśli podejdziesz do tego poważnie, możesz odnieść sukces. Pamiętaj, że skuteczna sprzedaż konsultacji online wymaga ciągłego dostosowywania i ulepszania swoich działań, aby odpowiadać na potrzeby i wymagania rynku. Mam nadzieję jednak, że wskazówki z tego wpisu pozwolą Ci wyjść z ofertą konsultacji i zacząć je sprzedawać.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Shopping Cart