Jak dotrzeć do boomerów? - Przystanek Internet

Jak dotrzeć do boomerów?

Baby boomers są uważani za jedno z najliczniejszych pokoleń w historii, które miało istotny wpływ na kulturę, politykę, gospodarkę i społeczeństwo w krajach, w których się urodzili i wychowali. Z tego właśnie powodu, nie powinniśmy o nich zapominać przy reklamowaniu swojego produktu, bądź usługi. Poniżej możesz zaczerpnąć wiedzy w jaki sposób do nich dotrzeć. 

KIM SĄ BOOMERZY?

Baby boomers to określenie pokolenia ludzi urodzonych w latach powojennych, tj. okresie od 1946 do 1964 roku, gdy na świecie odnotowano wyjątkowo wysoki przyrost naturalny. Nazwa pochodzi od anglojęzycznego słowa „boom”, co oznacza gwałtowny wzrost. Baby boomers to zatem ludzie, którzy przyszli na świat w okresie, gdy urodziło się znacznie więcej dzieci niż w innych latach.

JAKIE FORMY KOMUNIKACJI WYBRAĆ?

Odpowiednim krokiem będzie skupienie się na tradycyjnych formach mediów i umieszczanie tam reklam.

  1. Telewizja

Według badań przeprowadzonych w 2020 roku przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji, 63% Polaków powyżej 65 roku życia codziennie oglądało telewizję tradycyjną. Badanie obejmowało gospodarstwa domowe z dostępem do telewizji naziemnej lub kablowej. Opierając się na tych danych, możemy stwierdzić, że telewizja jest odpowiednim miejscem

i kanałem komunikacji z boomerami. Wiadomo też jednak, że reklamy telewizyjne łączą się

z ogromnymi kosztami, na które mogą pozwolić sobie duże firmy.

  1. Prasa

Czytanie gazet i czasopism cieszy się popularnością wśród osób starszych. W dziennikach regionalnych i lokalnych mogą reklamować się przedsiębiorstwa działające na danym terenie. Czasopisma często opierają się na wybranej kategorii tj. kulinaria, sport, podróże. 

Odpowiednio dobrana reklama produktu do kategorii czasopisma, może zaskoczyć pozytywnymi wynikami sprzedaży.

  1. Reklama zewnętrzna

Osoby starsze nie sięgają do internetu, gdy poszukują danego produktu, czy usługi. Warto pamiętać o starej, dobrej reklamie przestrzennej w formie plakatu. To z nich seniorzy będą czerpać przydatne dla nich informacje. Przykładami takich miejsc są: przystanki komunikacji miejskiej, apteki, okolice targów, czy chociażby słupy przeznaczone do przyklejania reklam.

JAK POWINNA WYGLĄDAĆ REKLAMA?

Prostota i przejrzystość: Reklama skierowana do osób starszych powinna być prosta i przejrzysta, z jasno zdefiniowanym przekazem i bez zbędnych elementów. Powinna być łatwa do zrozumienia i czytelna.

Optymizm i pozytywne emocje: Skoncentrowanie na pozytywnych emocjach, np. na radości oraz spełnieniu, które może przynieść produkt lub usługa reklamowana.

Wykorzystanie realistycznych i zrozumiałych scenariuszy: Reklama powinna opierać się na realistycznych scenariuszach, które odzwierciedlają życie osób starszych. Należy uwzględniać ich specyficzne potrzeby i problemy, na przykład związane z pogarszającym się zdrowiem.

Odpowiednie cele i przekaz:  Skupienie się na celach, które są ważne dla osób starszych, np. zdrowiu, aktywności fizycznej, relacjach społecznych lub bezpieczeństwie.

MARKETING 50+

Kluczem do sukcesu marketingu skierowanego do osób 50+ jest zrozumienie ich potrzeb oraz odpowiednie dostosowanie przekazu i podejścia. Oprócz wcześniej przekazanych rad warto również pamiętać o:

  1. Podkreśleniu wygody

Starsi dorośli mogą mieć więcej wolnego czasu, ale cenią sobie również wygodę. Podkreśl, w jaki sposób Twój produkt lub usługa może zaoszczędzić im czas i ułatwić im życie.

  1. Wskazanie korzyści

Osoby starsze często są zainteresowane produktami i usługami, które poprawią jakość ich życia. Mogą to być podróże, zdrowie, zajęcia rekreacyjne, rozrywka. W swoich działaniach marketingowych podkreśl korzyści płynące z korzystania z twojego produktu czy usługi.

  1. Zniżki i promocje

Wiele osób z grupy 50+ ma stały dochód, którym rozsądnie dysponują. Wprowadzenie zniżek i/lub promocji może być skutecznym sposobem na przyciągnięcie ich uwagi i lojalności.

  1. Wartościach i doświadczenia

Boomerzy zwracają uwagę na wartości, takie jak rodzina, tradycja i lojalność. Skupienie się na tych wartościach i okazanie ich w swoich działaniach marketingowych może przykuć ich uwagę oraz zapewnić pozytywny odbiór produktu lub usługi. 

Dotarcie do boomerów wymaga uwzględnienia unikalnych potrzeb i preferencji tej grupy wiekowej. Warto skupić się na wartościach, doświadczeniach i lifestyle’u, a także korzystać z tradycyjnych mediów. Kluczowe jest także oferowanie wygody i transparentności, a także stosowanie jasnego i prostego języka. Zastosowanie się do wyżej opisanych porad powinno ułatwić Ci planowanie kampanii marketingowej. Pamiętaj, by rady odpowiednio dostosować do produktu bądź usługi.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Shopping Cart